<p>Hallo!</p> <p>Zeer tevreden met alle diensten van Vimexx.nl. Het enige wat nog mist in mijn optiek is 2FA authenticatie op de webmail. Het e-mailaccount uit mijn webhostingpakket is nu de zwakste schakel in mijn keten. Is hier toch een mogelijkheid voor die ik over het hoofd heb gezien?</p> <p>Bedankt,<br /> Stijn</p>
Onderwerp: 2FA op E-mail?
<p>+1</p> <p>Ook ik ben aan het uitzoeken of je 2FA authenticatie kan aanzetten voor de e-mailaccounts. Duo, google authenticator, whatever. </p>
<p>Dat zou ik ook graag willen. Ik heb het op de Direct Admin wel ingeschakeld, maar zou het ook graag willen voor de webmail.</p>
<p>Helemaal mee eens. </p>
<p><em>Is hier al meer over bekend? Ik zou dit ook graag instellen.</em></p>
<p>Hi,<br /> <br /> Het is helaas niet mogelijk om 2FA (2-Staps Authenticatie) in te schakelen op een mailadres binnen een hosting.<br /> Dit wordt helaas niet door het huidige platform ondersteund.<br /> <br /> Wellicht dat er hierin verandering komt in de toekomst, echter is dit afhankelijk van de ontwikkelaars van DirectAdmin en Roundcube, ik kan hierin dus niets beloven.<br /> <br /> Groet,<br /> Bertus</p>
<p>Roundcube heeft 2FA. Zie hier: <a href="https://roundcubeplus.com/tutorials/security/2fa-roundcube-setup" target="_blank" rel="nofollow noreferrer noopener">https://roundcubeplus.com/tutorials/security/2fa-roundcube-setup</a></p> <p> </p> <p>Ik kan de opties in de schermafdrukken niet vinden bij Roundcube in Vimexx.</p>
<p>Ik zag zojuist dat Vimexx het heeft geactiveerd, waarvoor dank! Je kunt nu 2FA instellen in roundcube.</p>
<p>Beste allen,</p> <p>Wat Samuel aangeeft klopt inderdaad! Jullie stemmen zijn gehoord, we hebben hard voor jullie gewerkt, en het resultaat kan eindelijk in gebruik genomen worden.<br /> Enkele dagen geleden hebben we de mailserver onder handen genomen en alles in orde gemaakt om de Roundcube login dubbel te beveiligen met een 2-FA optie!</p> <p>Tot nu toe werkt het perfect, maar het is mogelijk dat er ondanks grondig testen toch ergens een kwaaltje naar voren komt.<br /> Mocht dit het geval zijn, dan horen we graag per email hoe we dit kunnen reproduceren en pakken we het direct op: support@vimexx.nl</p> <p>We hopen dat deze implementatie de gewenste security-functionaliteit naar tevredenheid mogelijk maakt!</p> <p>Met vriendelijke groet,<br /> Arnoud (Vimexx)</p>
<p>Dat is goed nieuws, dank je! </p> <p>Is het ook mogelijk om POP3 en IMAP uit te schakelen? Anders kan men op die manier nog zonder 2FA aan de mails geraken.</p> <p> </p> <p> </p>