Vimexx Facebook

Onderwerp: mail kan de identiteid van de server mail.xxxxxx.nl niet controleren

13-06-2018 03:53

Mijn apple mail software heeft moeite met een account toevoegen
Wanneer ik mijn account wil toevoegen dan krijg ik de volgende boodschap

mail kan de identiteit van de server mail.xxxxxx.nl niet controleren
Het certificaat van deze server is ongeldig. Mogelijk maak je verbinding met een server die zich voordoet als 'mail.xxxxxx.nl' waardoor je vertrouwelijke informatie gevaar kan lopen.

als ik 'mail.xxxxxx.nl' vervang voor mail.zxcs.nl dan krijg ik dezelfde boodschap. Als ik de bijbehorende website open dan zie in groen slotje met HTTPS.
Nadat ik de beveiligings waarschuwingen negeer dan wordt het account wel aangemaakt, maar er staat een uitroepteken achter. Deze problemen heb ik met Imap en POP instellingen.
Met de POP instellingen kan ik wel een email versturen vanaf mijn computer maar niet ontvangen.

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem. B.v.d.

 

22-11-2019 08:01
#2311

Ik heb het zelfde probleem, ook op een MAC. Weet iemand hierop de oplossing? 

01-06-2020 20:58
#2593

Ik heb precies hetzelfde probleem. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen, help me out, please...

17-06-2020 07:25
#2613

Als jullie "Sta onveilige identiteitscontrole toe" aanvinken bij "Geadvanceerde IMAP-instellingen" is het probleem opgelost, het verdient alles behalve de schoonheidsprijs máár als je de juiste domeinnamen invoert kan het geen kwaad tót het domein/dns wordt omgeleid..

14-09-2021 09:17
#3284

ik heb hetzelfde probleem

 

14-09-2021 09:20
#3285

Als ik dat aanving en op save klik en vervolgens weer naar Geadvanceerde IMAP-instellingen ga, is het vinkje weg. Dus dit lijkt niet te kunnen. ook niet als ik certificaat op none of op mijn eigen naam zet

21-09-2021 17:52
#3299

Hoi Jochem,

Neem even contact met ons op via een chat of via een ticket. Daar kunnen we even dieper in gaan op het probleem zodat we je kunnen helpen om dit probleem voor je op te lossen!

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

28-09-2021 19:09
#3308

Ben wel benieuwd naar de oplossing. Ik heb het probleem ook.

Ik heb in de dns records de punt achter domeinnaam weggehaald bij de mx mail record. Dat schijnt te werken, maar is volgens mij niet de juiste manier.

30-09-2021 16:35
#3317

Beste H.A,

Vaak zit de fout in hoe de DNS van een domeinnaam ingesteld staat, ook kan een mis-configuratie van het spamfilter voor problemen zorgen.
Ik zou dit graag eens voor je nakijken, zou je contact met ons willen opnemen via de livechat of langs een ticket? dan kunnen we meekijken met jouw situatie en wat daar wellicht fout gaat.

Met vriendelijke groet,

Roel

- 5 van 5 sterren -