Vimexx Facebook

Onderwerp: Domeinverhuizing mislukt

04-10-2024 20:42

Ik heb een domeinnaam verhuisd van mijn vorige provider naar Vimexx. Maar het duurt nu al 10 dagen en het verhuizen lukt maar niet. De site blijft op zwart. Vimexx supportafdeling reageert zeer kortaf en zegt dat het probleem bij de vorige provider ligt omdat het domein gelockt zou zijn. Meer niet. Die andere partij (Cloud86) ontkent dat dit het geval is, en zegt dat het domein al bij Vimexx geregistreerd is.

Ik kom er dus niet uit, en heb ook niet de technische knowhow om te weten wat ik nu moet doen, of wie de waarheid spreekt. De supportafdeling van Vimexx schiet tekort en zegt alleen steeds opnieuw dat ik geduld moet hebben. Ondertussen staat mijn site al 10 dagen op zwart, dus het geduld is wel een beetje op. 

Ik vrees dat dit alleen opgelost kan worden door een derde partij. Ik heb ICANN gecontact, maar dat lijkt ook lang te duren. Een gang naar de rechtbank is een optie, maar dat lijkt me een behoorlijke procedure, zeker omdat ik niet weet welke schuld waar ligt. 

Weet iemand wat ik in deze situatie het beste kan doen?

04-10-2024 21:21

Om welk domein gaat het?
Of wil je dat liever niet kenbaar maken?

Jammer dat je hier geen PB kan sturen, had ik wat makkelijker kunnen helpen.

04-10-2024 22:03

Het domein is Torchsong.film

04-10-2024 23:15

Vreemd, name servers verwijzen naar die van vimexx, maar domein zou nog in bezit zijn van openprovider?

https://whois.domaintools.com/torchsong.film

05-10-2024 00:12

Ja, heel merkwaardig. En beiden ontkennen dus dat ze toegang hebben tot het domein. Terwijl... Vimexx moet toch zelf die nameservers hebben aangepast lijkt me?

05-10-2024 16:42

In feite, je hebt bij de vorige aanbieder een verhuiscode/authorisatie code opgevraagd en doorgegeven aan Vimexx bij de aanvraag voor domein verhuizing. Vimexx hoort het daarmee volledig af te handelen. 
Het is vreemd dat het voor de helft geregeld is, Vimexx hoort het proces gewoon af te ronden.
Als de vorige partij tegenwerkt, wat ik me niet kan voorstellen, moet Vimexx daar iets mee doen. 
Zijn ze daatoe niet bereid, zou ik het domein naar een ander partij verhuizen, maarja.....wie is nu de eigenaar. Als openprovider aangeeft dat zij dat niet meer zijn, moet Vimexx steken hebben laten vallen.
Het zou Vimexx dan ook sieren als ze dit netjes rechtbreien.

07-10-2024 01:01

De hoop op fatsoenlijke hulp van Vimexx is inmiddels vervlogen. Mijn tickets worden niet meer beantwoord en de reacties zijn bot en kortaf. Ze wíllen me simpelweg niet helpen lijkt het. Ik zou dolgraag ergens anders heen verhuizen maarja, dat kan dus niet. 

Dank voor het advies in ieder geval. Dit is al een stuk meer tekst dan ik van de zogenaamde support krijg. 

07-10-2024 10:10

right

07-10-2024 20:19

De verhuiscode werkt zeker niet meer op bijvoorbeeld https://mijn.host ?

- 5 van 5 sterren -