Vimexx Facebook

Onderwerp: dnssec wanneer?

22-03-2017 14:40

Hallo Vimexx,

Ik ben benieuwd wanneer dnssec de lucht in gaat, ik heb er al eerder naar gevraagd en het staat op jullie lijstje werd me 2 maal verteld, maar we zijn inmiddels alweer weken verder en het vinkje in domeinbeheer is er nog steeds niet.

Mijn vraag is wanneer komt dnssec nu werkelijk?

23-03-2017 09:24
#618

Beste Jan Otto,

Dank voor je post op ons forum!

We zijn er nog steeds mee bezig echter zijn er ook zaken die voorrang krijgen. We doen ons best om het snel beschikbaar te stellen echter komt er heel erg veel bij kijken en is het niet even simpelweg een functie bouwen, vandaar dat het ook langer duurt. Houd onze social media kanalen in de gaten omtrent de berichtgevingen.

23-02-2018 14:13
#1165

Is er inmiddels al iets bekend over DNSSEC?

 

12-03-2018 22:01
#1208

Ping

15-03-2018 17:01
#1214

Wel raar dat dit nog niet geregeld is. DA heeft een functie ingebouwd om dit werkend te krijgen: https://directadmin.com/features.php?id=1525 // https://help.directadmin.com/item.php?id=651.
Daarnaast is het ook verplicht straks met de nieuwe AVG wet om een veilige website te hebben. 

@Vimexx: Wanneer kunnen we deze optie verwachten, anders stap ik over naar een partij die het wel voor elkaar heeft en betaal dan liever een paar cent extra.

20-03-2018 15:01
#1230

Beste allemaal,

DNSSEC is al enkele maanden succesvol draaiend. Elk .NL domein dat bij ons staat en via onze DNS loopt, krijgt automatisch DNSSEC toegekend en zal zodoende direct beveiligd zijn, hiervoor hoeft dus niets in DirectAdmin te komen aangezien we de DNS niet via DirectAdmin verwerken.

Daarnaast zorgt DNSSEC er niet per definitie voor dat je site veiliger is, het beschermd je niet tegen inbraken in je sites etc. Op https://internet.nl/faqs/dnssec/ lees je hier meer over.

Met vriendelijke groet,

Nau

02-04-2018 09:36
#1269

Mooi dat DNSSEC voor alle domainnamen aan zou moeten staan, maar de Internet.nl test geeft bij mijn domain (tuinvereniginghaalderen.nl) aan dat DNSSEC niet actief is.

DNSSEC

Helaas! Je domeinnaam is niet ondertekend met een geldige handtekening. Daardoor zijn bezoekers die controle van domein-handtekeningen geactiveerd hebben, nietbeschermd tegen gemanipuleerde vertaling van jouw domeinnaam naar kwaadaardige internetadressen. Vraag je nameserver-beheerder (vaak je registrar en/of hostingprovider) om DNSSEC te activeren.

Hoe kan dit?

Mvg. Peter.

11-04-2018 16:33
#1294

Beste Peter,

Dank voor je bericht.

Eens in de zoveel tijd wordt DNSSEC bij de domeinen waar dit nog niet op is ingeschakeld, ingeschakeld. Mocht je dit per direct wensen en alles loopt via ons dan kan je dit kenbaar maken via een ticket zodat we het voor je kunnen activeren. Let wel dat dan alles via ons moet lopen.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

11-05-2018 01:04
#1363

Ik gebruik CloudFlare om mijn DNS records te beheren en als CDN. Zij ondersteunen dnssec.

Hoe kan ik bij jullie het DS record toevoegen bij mijn domein?

Met vriendelijke groeten,

Maurice

22-05-2018 16:41
#1384

Beste Maurice,

Dank voor je reactie.

Helaas is dat niet mogelijk, DNSSEC kan enkel aan gezet worden als de domeinnaam bij ons staat en onze DNS gebruikt. Met Cloudflare draait de DNS extern en kunnen we dit niet activeren.

Met vriendelijke groet,

Naud

04-06-2018 23:07
#1421

Hallo Vimexx,

is er al een datum in zicht wanneer dnssec op .eu en .net domeinen die bij jullie gehost zijn actief wordt.

Groet Peter
 

- 5 van 5 sterren -