Ik heb enkel een domein
Dat kan ik forwarden naar een andere site.
Maar kan ik ook alle email naar mijn domein op een adres laten aankomen, door gewoon ergens dat email adres in te geven?
Alvast bedankt!
Onderwerp: email forwarden als je enkel een domein hebt
Beste Jurgen,
Dank voor je post op ons forum!
Je kan een emailaccount aanmaken wanneer je een webhosting pakket afneemt, in het webhosting pakket kan je ook doorverwijzen naar een andere site en zodoende daarna wel gebruik maken van een emailaccount!
Mocht je nog verdere vragen hebben dan vernemen we dat graag!
Vimexx communiceert op de sitepagina 'Wat komt er bij een domeinnaam?
'Email doorsturen Stel een eigen e-mail forwarder in en vang zo simpel alle e-mail op dat naar jouw domeinnaam gestuurd wordt.' Verderop in de tekst staat bij 'Voordelen bij een domeinnaam - stuur alle e-mail kosteloos door' .
Dit impliceert dat mogelijk is om je e-mail te forwarden en dat je daarvoor geen webhosting pakket hoeft af te nemen.
Ik verneem graag jullie reactie.
Beste Rene,
Dank voor je reactie.
Dat is inderdaad correct, het is mogelijk om bij enkel een domeinnaam registratie ook een forwarder in te stellen. Echter is het zo dat als je een hosting pakket hebt je dit zelf kunt instellen, heb je dit niet dan dient dit via de support te gebeuren.
Beste Naud,
Bedankt voor je antwoord.
Ik zal met support contact opnemen om dit in werking te zetten.
Ik wil dus pressies dit omdat dit op de site staat wanneer je domein besteld. Ik begrijp van support dat ik dit zelf kan doen maar ik vind geen email management bij mijn domein. Helpie!
Voor zover mij bekend is, zal je dit echt langs support moeten regelen door hier een ticket over aan te maken. (Tenzij je er ook hosting bij hebt.) Weet je toevallig nog wie van onze support tegen je gezegd heeft dat je het zelf kan doen? Dan kan ik even informeren.
Wat je wel eventueel zelf zou kunnen doen is door middel van een externe service 'Catch-All-Email' Forwarding instellen, namelijk zo: https://improvmx.com/ maar ik zie persoonlijk geen meerwaarde van die service gebruiken ten opzichte van het aanvragen van forwarding met behulp van een ticket.
Met vriendelijke groet,
Arnoud RutgersMedewerker Klantenservice
Zie hier de reactie van de helpdesk (ik heb alleen een domein geregistreerd):
Wij kunnen een forwarder naar elke emailservice instellen, behalve Microsoft/Google emailadressen omdat deze erg streng zijn hierin en wij anders de mogelijkheid van mailen in gevaar kunnen brengen voor al onze klanten.
Hopelijk kan je hiermee verder. Mochten er verdere vragen zijn dan horen wij deze graag. Nog een fijne dag verder!
Met vriendelijke groet,
Jesse
ik ben een nieuwe klant met enkel een domein. Ik had gehoopt dat dit eenvoudiger zou zijn. Met name emails forwarden naar een gmail.
Ik kreeg enkele jaren geleden te horen dat er gekeken werd deze e-mail forwarding aan te bieden als een klantservice. Is daar al wat over bekend? Wanneer kunnen we verwachten dat we het zelf kunnen doen, en geen mails meer naar de helpdesk hoeven te sturen?
Nu 7 jaar verder, maar ik zie nog steeds geen mogelijkheid om dit eenvouding zelf in te stellen. Moet dit nog steeds via de omslachtige support aanvraag? Tevens is hier nog steeds geen transparantie over op de website, daar wordt het nog steeds aangeboden als een volwaardige optie.